پیچ و مهره فولادی

پبچ و مهره فولادی چیست؟

پیچ و مهره‌ ها قطعات پرکاربرد فلزی و کوچکی هستند که برای اتصال میان قطعات مختلف، مورد استفاده قرار می‌ گیرند. پیچ و مهره های فولادی که به آن ها پیچ و مهره های خشکه نیز گفته می‌ شود، از پرکاربردترین پیچ و مهره ها هستند که استحکام بسیار بالایی دارند. پیچ و مهره فولادی می تواند در شرایط مختلف و تحت تأثیر فشار، کشش و خوردگی مورد استفاده قرار بگیرد.

پیچ و مهره ‌های فولادی قابلیت چکش خواری بالاتری دارند و کمتر دچار خوردگی می‌ شوند؛ بنابراین دارای طول عمر بالاتری هستند. از این قطعات می توان در صنایع سنگین و پیشرفته استفاده کرد.پیچ و مهره های فولادی در  رنگ های سیاه و گالوانیزه در بازار موجود میباشند.

لیست قیمت پیچ و مهره خشکه

پیچ خشکه 8.8 تماس بگیرید
پیچ خشکه 10.9 تماس بگیرید
پیچ خشکه 12.9 تماس بگیرید
مهره فولادی تماس بگیرید

 

مواد استفاده شده در پیچ و مهره های فولادی

اغلب پیچ و مهره های فولادی از فولاد ضدزنگ ساخته شده اند. فولاد ضد زنگ خود از عناصری مانند نیتروژن، آلومینیوم، سیلیکون، سولفور، نیکل، مس، تیتانیوم و… ساخته می‌ شود. در ساختار پیچ و مهره فولادی علاوه بر این عناصر، از کربن نیز استفاده شده است. وجود کربن سبب مقاومت و استحکام بالای این پیچ و مهره ها می شود.

پیچ و مهره های خشکه ای که با فولاد ضد زنگ تولید می شوند، تنوع بسیار بالایی دارند. انواع مختلف این پیچ و مهره ها با شماره های گوناگونی شناخته می شوند که هر کدام از این شماره ها گرید نامیده می شود. هر کدام از گریدهای پیچ و مهره های فولادی خواص و قیمت مختلفی دارند. شما عزیزان می توانید آخرین قیمت پیچ و مهره فولادی را از فروشگاه یگانه استیل دریافت نمایید.

انواع پیچ و مهره های فولادی (از نظر گل و ضخامت یا گل و رزوه)

پیچ و مهره های فولادی با استفاده از انواع گل پیچ های مختلف مانند پیچ ​​های شش گوش، پیچ آلن و… ساخته می شوند. هر کدام از این پیچ ها دارای ویژگی ها و کاربردهای مختلفی هستند که در ادامه به بیان مهم ترین آن ها می پردازیم:

  • پیچ شش گوش فولادی

پیچ های فولادی شش گوش از پرکاربردترین پیچ های موجود در صنعت هستند. این پیچ دارای یک سر شش ضلعی است که استحکام و مقاومت بسیار بالایی دارند. علاوه بر این، شامل یک قسمت رزوه مانند نیز هستند. پیچ های فولادی شش گوش از ضخامت 6 میلی متر شروع شده و بر اساس نیاز کاربر در ضخامت های بیشتر نیز ساخته می شود.

پیچ و مهره های شش گوش بیشتر در نقاطی استفاده می شوند که استحکام اتصالات، اهمیت بالایی دارد. این پیچ با آلیاژهای مختلف تولید می شود. این پیچ ها خود به دو نوع نیمه رزوه و تمام رزوه تقسیم می شوند. در پیچ های نیمه رزوه، رزوه تنها در بخش انتهایی پیچ دیده می شود. تولید پیچ شش گوش فولادی تمام رزوه با توجه به نیاز مشتر، طبق استاندارد DIN933 (تمام دنده) و DIN 931 (نیم دنده ) انجام می شود.

  • پیچ آلن

پیچ های آلن با درصدهای متفاوتی از عنصر کربن ساخته می شوند. این پیچ ها به عنوان پیچ های سوکت سر دکمه ‌ای یا گنبدی نیز شناخته می شوند. پیچ های آلن مقاومت و استحکام بسیار بالایی دارند. پرکاربردترین پیچ های آلنی با قطر 5 میلی متر و طول رزوه 10 میلی متر ساخته می شوند.

 

انواع پیچ و مهره های فولادی از نظر کلاس یا گرید

پیچ و مهره های خشکه هم به شکل تمام دنده مطابق استاندارد DIN933 و هم به شکل نیم دنده براساس استاندارد DIN931 تولید می شوند. از پیچ و مهره خشکه در صنایع مختلف از جمله خودروسازی، ساختمان‌ سازی، صنایع دریایی و هوافضا استفاده های گوناگونی می شود. انواع پیچ و مهره های فولادی از نظر گرید عباتند از:

  • پیچ و مهره فولادی 8.8

پیچ های فولادی با گرید 8.8 از نرم ترین پیچ و مهره های موجود در بازار هستند که میزان کربن بسیار کمی دارند. به طور کلی می توان گفت هرچه میزان کربن پیچ و مهره ها بیشتر باشد، مقاومت و استحکام بیشتری دارند. پیچ های فولادی گرید 8.8 قابلیت تحمل تنشی معادل 800 مگاپاسکال را دارا هستند. علاوه بر این، میزان وزن تحملی آن ها در حدود 80 کیلوگرم است. این کلاس از پیچ فولادی از میلگرد CK45 تولید شده است.

پیچ و مهره فولادی گرید 8.8

 

  • پیچ و مهره فولادی 10.9

پیچ و مهره خشکه گرید 10.9 نسبت به گرید 8.8 از استحکام و مقاومت بیشتری (به دلیل دارا بودن کربن بیشتر) برخوردار است. این کلاس از پیچ های فولادی از میلگرد MO40 ساخته شده اند. مقاومت تنشی آن ها برابر با 940 مگاپاسکال و میزان تحمل وزنی آن ها حدود 100 کیلوگرم است. پیچ های گرید 10.9 دارای قطر اسمی متغیر بین 5 تا 42 میلی متر هستند.

پیچ و مهره فولادی گرید 10.9

  • پیچ و مهره فولادی 12.9

این گرید از پیچ های فولادی میزان کربن بسیار بالایی در مقایسه با دو گرید قبلی دارد. تولید این پیچ و مهره ها تحت شدیدترین عملیات های حرارتی صورت می گیرد؛ بنابراین بسیار مستحکم هستند. از مهم ترین ویژگی های پیچ های گرید 12.9 می توان به مقاومت تنشی 1100 مگاپاسکالی آن ها اشاره کرد. تحمل وزنی این پیچ ها نیز در حدود 120 کیلوگرم است. لازم به ذکر است که این پیچ از میلگرد  VCN200 ساخته شده است.

پیچ و مهره فولادی گرید 12.9

مهم ترین کاربردهای پیچ و مهره های فولادی

کاربردهای پیچ و مهره های فولادی در صنایع

پیچ و مهره خشکه به دلیل مقاومت بالای خود در صنایع خودروسازی، نفت، صنایع پتروشیمی، صنایع نظامی، کشتی سازی، قایق سازی و… مورد استفاده قرار می گیرد. این پیچ و مهره ها به عنوان اجزای اصلی در ساخت و تعمیرات تجهیزات مختلف استفاده می‌شوند.

قیمت و خرید پیچ و مهره فولادی

همانطور که ملاحظه کردید، پیچ و مهره های خشکه دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام از آن ها برای کاربردی خاص مناسب است؛ به همین دلیل باید در زمان خرید محصول به ویژگی ها و گرید آن توجه نمایید تا مناسب ترین گرید آن را برای خود خریداری نمایید.

فروشگاه  یگانه استیل عرضه کننده انواع پیچ و مهره های صنعتی با کیفیت عالی و قیمت مناسب است. شما عزیزان می‌ توانید برای خرید و استعلام قیمت پیچ و مهره ، مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در جهت مسائل فنی، آنالیز و متریال به کار رفته در انواع پیچ و مهره ها با تیم پشتیبانی یگانه استیل در ارتباط باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *