پیچ و مهره استیل

یکی از پرکاربرد ترین پیچ و مهره ها در صنعت ،پیچ و مهره های استیل هستند .پیچ و مهره ها استیل بیشتر در صنایعی که در معرض ساییدگی و خوردنگی و یا محیط های مرطوب و اسیدی هستند مورد استفاه قرار میگیرند.از مهمترین آلیاژ های اسایل میتنوان آلیاژ 304 و 316 را نام برد 

پیچ و مهره استیل

قیمت و خرید پیچ و مهره استیل

فروشگاه تخصصی پیچ و مهره یگانه استیل مفتخر است که به عنوان یکی از بزرگترین و معتبرترین تامین کنندگان پیچ و مهره استیل در ایران، طیف گسترده ای از محصولات با کیفیت را به مشتریان خود ارائه دهد. ما با ارائه تنوع بالای محصولات، قیمت های رقابتی و اجناس با کیفیت، به دنبال جلب رضایت مشتریان خود هستیم.برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش، می توانید با ما تماس بگیرید.

گریدهای پیچ و مهره استیل

عموما پیچ و مهره های استیل در 3 گرید 304 (A4)، 316 (A2) و 310 تولید می شوند. هر کدام از این گریدها دارای خواص مکانیکی مختلفی هستند و برای صنایع خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه ویژگی های هر کدام از این گریدها را بیان می کنیم:

پیچ و مهره استیل گرید 304

پیچ و مهره استیل گرید 304 مقاومت بسیار بالایی در برابر زنگ زدگی دارد. پیچ و مهره های این گرید در ساختار خود دارای 18 درصد کروم و 8 درصد نیکل در کنار کربن و منگنز هستند. این گرید مناسب ترین گزینه برای استفاده در مناطق مرطوب است. توجه داشته باشید که این گرید در مناطق کلرایدی با نمک بیش از 25PPM دچار خوردگی می  شود.

پیچ و مهره استیل  گرید 316

پیچ و مهره های گرید 316 از جمله پرکاربردترین پیچ و مهره های استیل هستند. ترکیبات این گرید مشابه با گرید 304 است؛ با این تفاوت که میزان کربن موجود در آن متفاوت است. در پیچ و مهره استیل گرید 316 از عنصر مولیبیدن نیز به منظور افزایش مقاومت آن ها در محیط های کلریدی استفاده شده است.

پیچ و مهره استیل  گرید 310

این گرید حاوی 25 درصد کروم و 20 درصد نیکل در کنار کربن است. پیچ و مهره های این گرید در برابر اکسیداسیون و خوردگی مقاومت بسیار بالایی دارند. این پیچ و مهره ها در شکل و انداره های مختلف و مطابق با نیاز مشتری ساخته می شوند.

مزایای پیچ و مهره استیل نسبت به جنس های آهنی و فولادی

همان طور که می دانید، پیچ و مهره های صنعتی در جنس های آهنی، فولادی و استیل تولید می شوند که تمام آن ها دارای دو عنصر آهن و کربن با درصدهای مختلف در ساختار خود هستند. پیچ و مهره استیل مقاومت کششی بالاتری نسبت به جنس های آهنی و فولادی دارد. علاوه بر این دارای مقاومت محیطی آن نیز بالاتر است.

پیچ و مهره های استیل مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارند و این امر بزرگ ترین مزیت آن ها محسوب می شود. این محصولات در برابر مواد شیمیایی مانند روغن ها، حلال ها و اسیدها نیز مقاوم هستند و می توانند در محیط های خورنده مورد استفاده قرار گیرند.

پیچ و مهره استیل خاصیت شکل پذیری بالایی دارد؛ به همین دلیل می توان رزوه هایی با کیفیت بیش تر بر روی آن ایجاد کرد. این امر سبب می شود تا پیچ و مهره های استیل، اتصالات محکم تری نسبت به انواع آهنی و فولادی ایجاد کنند.

مقایسه تنسایل و کاربری پیچ و مهره استیل و فولادی

پیچ و مهره های استیل در تمامی گریدهای خود تنسایل 700 مگاپاسکالی دارند؛ در حالی که تنسایل پیچ و مهره های فولادی 800 مگاپاسکال است. تنسایل پیچ و مهره فولادی گرید 12.9تا 1180 مگاپاسکال نیز می رسد. مقایسه این تنسایل ها نشان می دهد که سختی و مقاومت کششی پیچ و مهره فولادی بیشتر از پیچ و مهره استیل است، اما همان طور که پیش از این هم بیان کردیم، مقاومت محیطی پیچ و مهره های استیل بیشتر است؛ بنابراین پیچ و مهره های استیل طول عمر بالاتری دارند

 

کاربردهای پیچ و مهره استیل

پیچ و مهره ها در تمامی وسایلی که ما در طول روز از آن ها استفاده می کنیم، به کار می روند. علاوه بر این جزء مهم ترین اتصال دهنده های صنعتی محسوب می شوند و در صنایع گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند. مواردی که در ادامه بیان کرده ایم، از جمله معروف ترین کاربردهای پیچ و مهره استیل هستند:

  • استفاده در ساخت آسیاب های بادی
  • ساخت نیروگاه های خورشیدی و هسته ای
  • ساخت انواع قایق، کشتی و سایر صنایع دریایی
  • تولید انواع مبلمان
  • استفاده برای ساخت مجموعه های بازی
  • استفاده در صنعت خودروسازی
  • صنایع پتروشیمی

سرعت زنگ زدن پیچ و مهره های استیل در محیط های مرطوب

همان طور که می دانید، پدیده از دست دادن الکترون توسط فلزات، فرایند اکسید شدن یا زنگ زدن نام دارد. برخی از فلزات جدول تناوبی فعال تر هستند و تمایل بیشتری برای از دست دادن الکترون دارند. برخی نیز تمایل زیادی برای جذب الکترون و رسیدن به تعادل دارند. به کار بردن این عناصر در کنار هم می تواند، سبب مقاومت و کاهش سرعت زنگ زدگی پیچ و مهره ها در مناطق مرطوب شود.

عناصری مانند نیکل و آهن تمایل زیادی برای از دست دادن الکترون دارند؛ در حالی که عنصر روی تمایل به جذب الکترون دارد. به کار بردن این عناصر در ترکیب پیچ و مهره استیل سبب مقاومت بالای آن ها در محیط های مرطوب می شود و سرعت زنگ زدگی آن ها را کاهش می دهد. به طور کلی، می توان گفت سرعت اکسید شدن این پیچ و مهره ها در مناطق مرطوب بسیار کم و در حدود 0.4 میلی متر در هر صد سال است.

سفارش پیچ و مهره استیل

فروشگاه اینترنتی یگانه استیل تولیدکننده و عرضه کننده انواع پیچ و مهره استیل با کیفیت عالی و  قیمت مناسب است. علاوه بر این کارشناسان یگانه استیل در بخش پشتیبانی آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه خرید و قیمت پیچ و مهره، مشاوره در خصوص کاربرد و بررسی متریال موجود در آن ها هستند.